Dela sidan:

Under 2018 gjorde influencerbyrån Cube en rad tunga rekryteringar både internt och på profilsidan i bland annat Petra Tungården och internationella e-sport-stjärnan Emil "Heaton" Christensen. Under året lanserade man även sin e-sportsdivision som ska representera profiler inom området samt skapa innehåll med inriktning på e-sport och gaming.

Enligt ett pressmeddelande landade tillväxten under året på hela 50 procent, medan omsättningen växte från 26,3 miljoner kronor under 2017, till cirka 45 miljoner under 2018. Rörelseresultatet (EBITDA) kommer blanda på cirka -4 miljoner kronor, i jämförelse med -1,8 miljoner 2017. Olof Lindblom, vd på Cube, säger till Resumé att resultatet är enligt förväntan och går i linje med byråns tillväxtstrategi.

Även på personalsidan har byrån växt, och gått från 13 till 25 personer på kontoret. Inför 2019 plockas de anställda i Cubes dotterbolag Revrelations, som driver trafik och konvertering från innehåll i sociala kanaler, upp i moderbolaget med fokus på att utveckla bolagsgruppens gemensamma erbjudande.

I och med sammanslagningen kliver Revrelations vd Emelie Friis-Liby upp som ansvarig för bolagsgruppens affärsutveckling inom performance.

– Vi vill skapa marknadens mest kompletta erbjudande och Emelie sitter på en unik erfarenhet och kompetens som vi ser som central för hela bolagsgruppens fortsatta utveckling. Vi är väldigt nöjda med allt hon gjort hittills och ser nu fram emot att jobba ännu tightare tillsammans under Cube-flagg, säger vd Olof Lindblom i ett pressmeddelande.

 



Dela sidan: