Dela sidan:

Nordiska Kompaniet, NK, har länge varit synonymt med mode och lyx. I dag öppnar man dock dörrarna till sin saluhall som ska erbjuda kunderna exklusiva matvaror och restauranger.

För att bygga uppmärksamhet kring lanseringen släpper man nu vad man kallar "Sveriges lyxigaste matkasse". Vad som gör den så lyxig? Matvarorna levereras i en väska från antingen Alexander McQueen, Mulberry eller Acne och innehåller både recept och matvaror från saluhallen.

Lanseringskampanjen är framtagen av Garbergs och kassarna kommer att vara limiterade.

– Vi har tillsammans med Garbergs tagit fram ett nytt kommunikationskoncept för NK som nu blir väldigt synligt i vår nya kampanj för NK Saluhall. NK går igenom en transformering på många nivåer. Senast imorse öppnade vi Balenciaga och nu öppnar äntligen vår nya fina NK Saluhall och lanserar Sveriges lyxigaste matkasse, säger Pia-Maria Falk, campaign director på NK.

Arbetsgrupp:
Campaign Director:Pia-Maria Falk
Account Manager: Klara Bodinson
Account Manager: Ellen Karlsten
PR: Kristina Westerlind
Project Leader: Maria Rosen
Content Manager: Alva Forsberg Fierro
Digital Content: Greta Månson Lokrantz

AD: Malin Von Werder
AD: Mattias Dahlqvist
Copywriter: Malin Wikerberg
Formgivare: Lowe Steiner
Produktionsledare: Birgitta Bergström
Projektledare: Mehrnaz Bejne
Planner: Rebecca Lundin
Original: Carola Edlund
Fotograf: Johnny Kangasniemi & Pål Allan
Stylist: Lisa Lindqwister
Matstylist: Martin Bergström
Producent: LundLund



Dela sidan: