Dela sidan:

I tisdags lanserade Klarna sin webbshop och "Smoooth"-kollektion där man bland annat kunde köpa toalettpapper i "kashmir". I går svarade Lambi betalbolaget genom att buda en pall med toalettpapper till Klarna-kontoret samtidigt som man gick med en rörlig film i Visual arts-utomhusenhet i direkt anslutning till Klarna.

– Vi gillar ju Klarna och deras kommunikation, men hur bra de än är på smidiga betallösningar så tror vi att man hellre torkar sig med Lambi. När vi ringde till Klarnas kundtjänst för att ta reda på vad pappret innehöll fick vi olika svar. Alltifrån att det var gjort av 100 procent kashmir, till 0 procent kashmir, säger Daniel Yousefi, copywriter, ANR BBDO.

ANR BBDO fick upp ögonen för idén och kontaktade Visual art som genom sitt snabbfotade DOOH-nätverk kunde hjälpa till med en skärm utanför Klarna-kontoret.

– Visst är det kul med en bank som ger sig in i toalettpappers-branschen, men vi tror faktiskt inte att de kan det här med toalettpapper så bra. De har smidiga betallösningar – men smidigare än Lambi på papper, det kommer dom aldrig bli. Lambi har ju hållit på med det här sedan 1965 och är inte bara populärast, utan också mjukast. Dessutom måste man beställa Klarnas toapapper från nätet medan vi finns på i princip varje mataffär i landet, och är mycket billigare. Vad är smidigare än det? säger Viktor Bergabo, art director ANR BBDO och fortsätter:

– Just därför ville vi på ett skämtsamt sätt vara snabba med ett svar. Sen om personalen hellre torkar sig med "kashmir", det återstår att se. Nu har de möjligheten att välja.

 

 



Dela sidan: