Dela sidan:

Det är Stordalens pr-byrå Storm Communications som i samarbete med teknikföretaget PVM ligger bakom filmerna med hjälp av en ny kostnadseffektiv teknik för att ta fram en stor kvantitet personliga videor.

– Med hjälp av denna teknik kan generiska meddelanden göras personliga och engagerande på ett automatiserat sätt - speciellt är det lämpat för storskalig intern kommunikation, säger Storm Communications, Marius Parmann till Kampanje.

Totalt producerades 3 093 olika filmer där Petter Stordalen spelar mot sin egen dotter Emilie Stordalen. Enligt byrån tillåter tekniken automatiserad produktion uppemot hundratusen personifierade filmer.

I filmerna, som gjordes före Hotel Choice:s interna vinterkonferens, hade Emilie Stordalen läst in 1500 olika namn som skulle täcka alla deltagare, medan det grafiska elementet syntes i form av en tatuering på Stordalens kropp. Där alla mottagare blir varse om att filmen adresserar dem. 

Utöver de personliga filmerna till medarbetarna kommer almänheten att kunna se en längre version på sociala medier. 



Dela sidan: