Dela sidan:

Sportvarumärken som Adidas och Nike har länge legat i framkant när det kommer till att skapa en community kring sina varumärken. Det har också varit väldigt tydligt vilka man i de större kampanjerna vill nå – en ung, urban och modemedveten målgrupp vars klädval handlar om identitet.

Med sin senaste kampanj, "Storm the court", vill Reebok ge sig in på liknande mark. I kampanjen får en basketmatch ett oväntat besök av en ung The Ring-inspirerad flicka, som får antas representera vad Reebok vill stå för, får både spelare och publik att glömma matchen och börja dansa istället.

 – Reebok har varit som mest framgångsrikt när vi har vågat vara modiga och provocerance, när vi tagit avstamp i det populärkulturella och omfamnat utanförskapet, säger Melanie Boulden, global marknads- och varumärkeschef på Reebok.

Kampanjen samtidigt som Reebok lanserat den nya sneakerlinjen Aztrek Double.

– Vår målgrupp vill styra över sig själva. De vill göra, och ha på sig, det oväntade. Men mest av allt vill de bli underhållna, och det tycker jag den här kampanjen verkligen levererar på, säger Melanie Boulden.



Dela sidan: