Dela sidan:

Mattias Bogren har bakgrund som digital affärsområdeschef på Bonnier Magazines & Brands, där han ledde utvecklingen av digital marketing, affärsutveckling och e-handel. Innan dess ansvarade han för marknadsföringen på Bokadirekt. När Mattias hörde om tjänsten var det hållbarhetsaspekten och möjligheten att skapa tillväxt i en redan marknadsledande organisation som lockade.

– Att få bli en del av Blocketteamet ska bli fantastiskt! Det känns oerhört motiverande att börja jobba på ett företag som gör skillnad och jag ser fram emot att ta mig an de utmaningar som Blocket står inför. Att de satsar på ett growth marketing team visar att det är en modern och framåtlutad organisation, säger Mattias Bogren i ett pressmeddelande.

Trots Blockets mycket starka position är fokus framåt ökad tillväxt. Fler svenskar ska använda Blocket oftare och till fler ändamål. Med ökat fokus och starkt ledarskap kommer Blockets Growth Marketing team se till att Blocket når ännu fler svenskar.

– Det här året satsar vi ännu mer på att få Blocket att växa och erbjuda svenska folket vad de vill ha inom både befintliga och nya erbjudanden. Därför rekryterar vi talanger som brinner lika mycket som vi för att göra skillnad. Mattias matchar verkligen våra värderingar och jag är övertygad om att han, med sin breda erfarenhet och framåtanda, kommer att bidra till att Blocket når nya höjder, säger Cecilia von Krusenstierna, marknadschef på Blocket i en kommentar.

Mattias Bogren tillträder rollen som head of Growth Marketing på Blocket den 18 mars.



Dela sidan: