Dela sidan:

I ett pressmeddelande skriver grundarna att Comms Workout skiljer sig från andra medie- och kristräningar genom att fokusera på medierelationer bortom de traditionella. Genom utbildningen är det tänkt att deltagarna även ska träna sig i att få fram sina budskap oavsett om det handlar om en video i de egna kanalerna, i en paneldiskussion eller mindre formella möten med journalister.

Målgruppen är företag och organisationer som både vill lära sig grunderna i medie- och krishantering men även de som vill uppdatera sina kunskaper inom området.

– Det är inte varje dag en företagsledare får chansen att sitta med i ett morgonprogram eller råkar ut för ett mediedrev. Däremot behöver de ständigt kommunicera med sina medarbetare, kunder och partners för att bygga förtroende och skapa engagemang i egna, sociala eller förtjänade kanaler. I Comms Workout kan vi förbereda och ge dem rätt verktyg för att lyckas samtidigt som träningen är en rolig och engagerande upplevelse, säger Frida Almgren, medgrundare av Comms Workout.

Frida Almgren har tidigare varit nordisk-baltisk kommunikationschef på Mastercard men driver sedan ett år tillbaka den egna byrån Frida Almgren Communications. Medgrundaren Sabina Schött har en bakgrund inom techsektorn och driver nu den egna pr-byrån Press FWD, en byrå som specialiserat sig på just techbranschen.

– Att vara medietränad har nästan blivit ett skällsord idag och folk i allmänhet har tröttnat på robotlikande svar. Våra träningar ger företag kunskap och självförtroendet att våga vara en förlängning av det egna varumärket på ett personligt sätt. Det finns ett uppdämt behov av att erbjuda kommunikationsträningar som är bättre anpassade till dagens krav och de förväntningar det ställer på en talesperson, säger Sabina Schött, medgrundare av Comms Workout.

Båda två kommer att fortsätta driva sina egna bolag parallellt med Comms Workout.

 



Dela sidan: