Dela sidan:

Bonnier News Brand Studio fungerar som en fullservicebyrå och innovationsavdelning åt tidningar som Dagens Industri, Expressen, Sydsvenskan samt Bonniers alla magasin.

Nu rekryterar de Ulrika Silfverstolpe som ny head of concept & design. Ulrika Silfverstolpe kommer att leda ett team på 13 personer. Hon kommer senast från spelutvecklaren King där hon haft en tjänst som campaign manager och campaign team lead ansvarig för övergripande koncept och strategier för Kings kampanjer och lanseringar.

– Jag blev exalterad när jag fick höra om Bonnier News Brand Studios vision och ambition att utveckla artister, bygga en stark organisation och skapa kommersiellt innehåll av världsklass. Bonnier News är en välrenommerad plats med en otrolig atmosfär. Jag ser fram emot att få göra den här resan tillsammans och få minnen för livet, säger Ulrika Silfverstolpe.

På Bonnier News Brand Studio jobbar i dag 60 personer.

– Vi har letat efter den här nyckelpersonen i över ett år och till slut lyckades vi värva spelvärldens Jürgen Klopp. Ulrika är en modern och känslosam coach som bygger starka, energiska team som maximerar varje insats. Att vinna är viktigt för Bonnier News Brand Studio, men hur vi spelar och vinner är ännu viktigare. I Ulrika har vi hittat en entusiastisk ledare som personifierar och reflekterar vår mentalitet, våra värderingar och vår vision, säger Nicklas Hermansson, head of story experience på Bonnier News Brand Studio.



Dela sidan: