Dela sidan:

61 procent av konsumenterna rankar autenticitet som influencers mest värdefulla attribut. Det enligt en undersökning från Influencer Intelligence med 500 respondenter som Marketing week rapporterar om.

På samma gång är brist på tillförlitlighet det som de många konsumenter, 44 procent, oroar sig över när det kommer till influencers. 46 procent tror att influencer-kampanjer behöver bli mer autentiska och engagerande för att de ska lita på och påverkas av dess budskap. 

Mer än hälften av respondenterna, 54 procent, uppger att annonsmärkningen "ad" drar ner kredibiliteten på innehåll skapat av influencers. I resultatet framgår också att det generellt finns en större trovärdighet hos konsumenter för mindre influencers, mycket tack vare att de gör mer relaterbart innehåll.

Samtidigt uppger endast 28 procent av respondenterna att innehåll från influencers har fått dem att gå vidare till ett direkt köp av en produkt. Det trots att 61 procent av konsumenterna i millennials-generationen uppger att de blivit påverkade av en influencer i sociala medier.



Dela sidan: