Dela sidan:

Med all den osäkerhet som råder på bostadsmarknaden är det inte konstigt att både säljare och spekulanter ibland beter sig lite märkligt. I ett nytt koncept, #mäklarmoments, har Fastighetsbyrån och F&B Factory tagit tillvara på några verklighetsinspirerade historier som visar på hur mäklarna ibland behöver anpassa sig till oförutsedda omständigheter.

– Det finns en känslomässig laddning i bostadsaffären som gör till synes enkla frågor som att fixa inför visningen eller avtalsjuridik intressanta att dramatisera. I verkliga livet finns ju alltid en spännande bakgrund till varför du vänder dig till mäklaren med din fråga, säger Jesper Eronn, copywriter på F&B Factory.

Konceptet lanseras i dag och kommer att uppdateras med nya filmer varannan månad. En del av filmerna kommer att gå i tv och kompletteras med både radio och print. De flesta kommer dock visas i digitala och sociala kanaler.

– Oavsett om det gäller tätort eller landsbygd, exklusiva villor eller mindre lägenheter, vill du ha en mänsklig mäklare som förstår dig. Därför är det här konceptet lika användbart för alla våra lokala kontor, säger Annika Andersson,
reklamansvarig på Fastighetsbyrån.

Arbetsgrupp Forsman & Bodenfors Factory:
Jesper Eronn, copy
Linda Lundgren, ad
Sara Sollenberg, formgivare
Ann Rubin, motion designer
Emma Svärdström, produktionsledare
Henrik Boavida Åkerman, projektledare
Arbetsgrupp Fastighetsbyrån:
Annika Andersson, Reklam och medieansvarig
Johan Vesterberg, Presschef och ansvarig SoMe

Ulrika Lorentzi, Marknads- och kommunikationschef

Byråproducent: Lena von den Burg, Colony
Produktionsbolag: Freudian Slip Productions



Dela sidan: