Dela sidan:

Podden "Orlic &" leds av Primes innovationschef och Komms ordförande David Orlic och kommer att släppas varje fredag till och med Guldäggsgalan den 25 april. Varje avsnitt gästas av två profiler, både nykomlingar och veteraner, från kommunikationsbranschen.

Det första avsnittet avhandlar när reklam blir populärkultur. Passande nog gästas avsnittet av David Sandström, CMO på Klarna och ansvarig för varumärkets senaste kampanj med Snoop Dogg. Premiäravsnittet gästas även av Haisam Mohammed, Sthlm Open-stipendiat som i slutet av 2018 startade byrån Brons tillsammans med Lamin Ceesay och Sara Dehlin

– Det händer minst sagt mycket inom media, kommunikation och marknadsföring just nu. Kommersiella företag tar ställning politiskt, enskilda influencers har större räckvidd än stora varumärken och kreativitet smälter samman med data och strategi. Vad ÄR det som pågår? Jag kräver en förklaring. Av gästerna i podden, säger David Orlic.

Framöver kommer podden gästas av profiler som Christina Knight, Petronella Panerus, Mattias Boman och Lotta Lundgren.

– Redan för sex år sedan gjorde Guldäggspodden succé och slog lyssnarrekord för en podcast om kommunikation. Jag ser fram emot att höra David förnya formatet – efter fyra år som ordförande med bakgrund i både näringslivet och politiken kan jag inte se en mer passande person att leda podden, säger Linda Nilsson, tf vd på KOMM.

Poddschemat ser ut som följer:

22 mars: David Sandström (Klarna) & Haisam Mohammed (BRONS)
29 mars: Christina Knight (The Amazing Society) & Blanche Jarn (Timbro)
5 april: Elcim Yilmaz (Superturken) & Daniel Redgert (Redgert Comms)
12 april: Petronella Panerus (NoA) & Mattias Boman (Accenture Interactive)
19 april: Anna Qvennerstedt (Forsman & Bodenfors) & Meron Mangasha (Jung Relations)
26 april: Lotta Lundgren & David Sundin



Dela sidan: