Dela sidan:

För två år sedan valde Aller Media att lägga ned magasinen Solo och Shape Up och satsade istället på den digitala plattformen Baaam. 

För två veckor sedan valde man att lägga ned sajterna för magasin som Allers, Allas, Året Runt och Hemmets Veckotidning och istället satsa på en gemensam sajt – Allas.se. Sajten kommer bland annat publicera innehåll om ämnen som mat, hälsa, mänskliga öden, relationer och nöje. Målgruppen är kvinnor mellan 40 och 59 år.

Byrån som Aller anlitat för att ta fram det nya varumärket är Bedow.

– Målet med arbetet var att ompositionera Allas till ett modernt, inkluderande och ärligt varumärke för en digital kontext. Vi har gjort ett grundligt strategiarbete tillsammans med Aller media för att skapa varumärkets narrativ, säger Perniclas Bedow som är creative director på Bedow.

Perniclas Bedow menar att det är berättelserna som står i centrum på Allas.se, berättelser som får läsarna att engagera sig.

– Den visuella lösningen är väldigt enkel, vi har jobbat med pratbubblor för att visualisera berättelser. Förvisso en generisk symbol, men jag tycker att vi lyckades väldigt bra med att inkludera den på ett subtilt sätt i logotypens bokstavsformer. Det gör det möjligt att kommunicera "berättelser" ända ner i identitetens minsta beståndsdel – bokstaven.



Dela sidan: