Dela sidan:

Frölunda Torg är en annonsör som med nationella mått mätt tillhör den mindre klassen. De senaste åren har man dock tagit fram en del kampanjer som uppmärksammats, bland annat i Månadens kampanj.

När man nu lanserar den nya butiken "The Shop" gör man det med besökarnas hjälp. Tanken är nämligen att besökarna själva ska få bestämma vad butiken ska sälja, hur personalen ska klä sig, hur butiken ska inredas och vad dess slogan ska vara.

– Det känns lite läskigt såklart, men samtidigt är vi jättespända på resultatet! Köpbeteendena förändras och våra kunder förväntar sig mer än bara shopping när de besöker oss. Det här är vårt sätt att ge dem en upplevelse utöver det vanliga, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg.

Omröstningen sker på butikens sajt och gallerians besökare kommer att kunna följa resultaten "live" i takt med att butiken byggs upp. Kampanjen är framtagen av Dear Friends.

– Att låta målgruppen vara med och inte bara påverka, utan faktiskt skapa hela kampanjen, känns väldigt rätt i tiden. Hittills har vi fått ett fantastiskt gensvar med över tusen förslag på spännande butikskoncept, säger Agnes Edin, copywriter på Dear Friends.

Uppdragsgivare, Frölunda Torg:
Johanne Gabrielson, marknadschef

Arbetsgrupp, Dear Friends:
Anders Kåpe, strategisk projektledare,
Katarina Amneus, operativ projektledare
Calle Österberg, creative director
Agnes Edin, copywriter
Sandra Bohlin, art director
Charlotte Liljesand, final art
Sarah Bengtsson, digital designer
Marcus Johansson, teknisk lösning
Kristian Liljander, webbutveckling
Dear Studio, produktion

Eventbyrå: Templar

PR-byrå: Welcom

Mediabyrå: PHD



Dela sidan: