Dela sidan:

Försäkringsbranschen är en lågintressebransch, en bransch de flesta vill ha så lite att göra med som möjligt.

Med avstamp i den insikten lanserade försäkringsbolaget If tillsammans med Forsman & Bodenfors förra året ett helt nytt kommunikationskoncept. Lanseringsfilmerna handlade om att många tar för sig helt meningslösa sysslor istället för att ta tag i sina försäkringar.

Nu lanserar If den andra delen av kampanjen. Idén till filmerna kommer från Forsman & Bodenfors medan prouktionen skötts av If:s inhouseteam.

Den här gången vill If visa på att livsvalen, som att välja rätt hus eller hund, må vara svåra – men att försäkra sina val är betydligt lättare.

– På TV, på bio, på nätet och på stan visas If upp som det oknepiga försäkringsbolaget samtidigt som vi fortsätter att stärka vår långsiktiga varumärkesposition som bygger på att vi är enklast och smidigast för kunderna att ha att göra med, säger Maria Ziv, Chief Marketing Officer på If och fortsätter:

– Vi har lagt om vår strategi och satsar på att lägga mer av den kreativa processen och produktionen inom våra egna väggar. Just nu är vi i full färd med att bygga upp Nordens bästa inhousebyrå och det är fantastiskt roligt att kunna presentera vår första egna kampanj redan nu.



Dela sidan: