Dela sidan:

Pollensäsongen förutspås bli den värsta sedan man började mäta för 45 år sedan. Många svenskar har och kommer att drabbas av våren. Nu gör Forsman & Bodenfors och Apoteket en reklamfilm som låter zombies illustrera hur tuff perioden kan vara. 

– Vi som har pollenallergi vet att man kan känna sig lite som en zombie när pollensäsongen är som värst. Snuva, dåsighet och kliande ögon. Därför har vi gjort en annorlunda film om pollenallergi med zombies som tema, säger Apotekets marknadschef, Anders Rynnel i ett pressmeddelande.

Filmen är en humoristisk pastisch på en klassisk zombie-film som slutar lyckligt när Apotekets farmaceut till sist kommer till undsättning för de drabbade.

– Budskapet i filmen är att många svenskar lider av pollenallergi helt i onödan och att vi som experter vill hjälpa fler att bli symtomfria med rätt rådgivning och rätt produkter, säger Anders Rynnel

För att nå ut med budskapet till olika målgrupper har Apoteket valt att göra två olika versioner av reklamfilmen. Båda har zombie-tema. Den snällare versionen vänder sig till den äldre målgruppen och kommer visas i TV4.


Den mer tillspetsade versionen som är till för att tilltala och attrahera en något yngre målgrupp under 50 år, visas i TV3, kanal 5 och i sociala medier.

Filmerna går upp i veckan.



Dela sidan: