Dela sidan:

Boxen kommer släppas i 100 exemplar och innehåller tre specialframtagna matchtröjor samt signerade svartvita fotografer från 1978-1979, säsongen då Malmös FF fick till final i Europacupen tagna av pressfotografen Pierre Mens.

Boxen kommer 40 år sedan Malmö FF spelade Europacupfinal och släpps till försäljning idag den 2 april. Pumas kommunikationsbyrå KAN i Malmö har tagit fram och designat boxen samt gjort lanseringskampanjen. Boxen med de tre tröjorna och fotografierna kostar 2 995 kronor. 

 

– Kragen och bårderna längs ärmarna på årets tröja är blinkningar till tröjan laget bar den där majkvällen i München. Vi kände att vi i år ville göra något riktigt speciellt, något som är exklusivt riktat till hängivna supportrar och något som binder ihop klubbens stolta historia med nutida och kommande framgångar. Därför använder vi också MFF-temat 'Från gamla tider. För nya dagar.' på boxens lock, säger Rutger Hagstad, marknadschef på PUMA i Norden i en kommentar.

Uppdragsgivare: Rutger Hagstad, Head of Marketing Nordic, PUMA Nordic AB
Arbetsgrupp KAN: Ann Gacek (account manager), Anders Fredin (projektledning), Klas Tjebbes (koncept), Marcus Günther (AD), Henrik Zackrisson (copy), Andy Wendt (film).



Dela sidan: