Dela sidan:

Företaget Lejonet & Björnen drivs av vd:n Katarina Mild och hennes man tillika den tidigare fotbollsstjärnan Håkan Mild. Framtill för några år sedan fokuserade man helt på Göteborg och Stockholm men har på senare tid ökat sitt fokus på övriga delar av landet. Bland annat finns man i samtliga ICA-butiker.

Nu gör man ett rejält omtag kring sina förpackningar. De nya förpackningarna, som tagits fram av Motherland, har numera en färg som linjerar med företagets signaturfärg, nya produktbilder och en tydligare koppling till glassens svenska ursprung.

– All design har en given livslängd och tiden var inne för Lejonet & Björnen att tydligare uttrycka ursprunget och hantverksmässigheten. Vi förvaltade och förädlade det som var bra i varumärket och tillförde en tydligare premiumisering och ett fokus på de naturliga råvarorna. Det handlar om att alltid vara rätt i tiden, säger Hans Knutsson, Design Director på varumärkes- och designbyrån Motherland.

Även locken har färgkodats – guld för vegansk, grön för ekologisk och blå för standardvarianterna. De veganska smakernas förpackning kommer även att prydas av Djurens rätts logotyp.

– Premium, vardagslyx, ansvar och tradition är några av ledorden vi utgått ifrån när vi bytt till ny design och uppdaterat vår profil. Samtidigt som vi renodlat och lyft utseendet till mer premium har vi behållit igenkänning i Lejonet & Björnens blåa färguniversum, logo och festliga band, säger Katarina Mild, VD & ägare Lejonet&Björnen.

De tidigare förpackningarna.



Dela sidan: