Dela sidan:

När nomineringarna presenteras för året upplaga av den internationella reklamtävlingen Webby Awards står det klart att flera svenska byråer har vinstchanser. 

B-Reel har tre nomingeringar allt som allt: två för "Moschino tv x H&M" för H&M och en nominering för Hublot Digital Boutique.

Stendahls har två nomineringar med bidragen "The Worlds Most Claustrophobic Cinema" för Göteborgs Filmfestival samt "The Check out Suite" för Länsförsäkringar. 

Lika många har Forsman & Bodenfors, med "This is your whiskey" för Seagram’s 7 och "Pump it up" för Volvo.

Nord DDB har tillsammans med Klarna fått en nominering för kampanjsajten "Get Smoooth", samt en för "Marriage Unblocked" för Björn Borg. 

Oakwood har vinstchans med "Global digital flagship store" för Fjällräven och med "X Shore" för eElectric Crafts Of Sweden.

Acne har vinstchans för "Ikea Reactive" för Ikea och Åkestam Holst för "Billboard Beyond Boarders" för Reportrar utan gränser. Dessutom har Prime en nominering för "The out of home project" för Clear Channel. Animal är nominerade med kampanjen "The Non Violent Torrent". 

Vinnarna presenteras den 23:e april. Se samtliga av årets nomineringar här. 



Dela sidan: