Dela sidan:

Reklamombudsmannen är näringslivets egna stiftelse för självreglering av marknadskommunikationen. Var fjärde år utser stiftelsen en ny styrelseordförande. De senaste fyra åren har styrelsen letts av Eva Fernvall, f.d kommunikationsdirektör på Apoteket, som nu lämnar sin post. Hon efterträds av Stina Liljekvist, chef för strategisk kommunikation på Skandia.

– Jag ser med glädje fram emot detta uppdrag. Självreglering av marknadskommunikation är en viktig funktion för att säkerställa hög etik i reklamen, säger Stina Liljekvist. Det gynnar både konsumenter och företag att reklamen är korrekt, etisk och ansvarsfull.

Nya ledamöter i styrelsen är även: Sten Andersen, ATG, Maria Höglund, SJ, Linda Nilsson, KOMM, Christoffer Rönnblad, McDonalds, Anna-Karin Strömqvist, Systembolaget, Charlotte Thür, IAB Sverige och Susanna Zeko, ICC Sweden.



Dela sidan: