Dela sidan:

Magnus Klang har de senaste sju åren jobbat på Primme där han bland annat jobbat med kunder som Scandic, Google, Tele2 och Visit Sweden. På Emakina DBG får han rollen som creative lead.

– Det här blir bra kul! I dessa förändringens tider behöver vi nya typer av byråer som förstår och kan vara kreativa längs hela kundresan. Emakina med sitt erbjudande är idag en unik aktör och med de ambitioner som finns här kan en inte annat än bli peppad på att få dra ett litet strå till stacken, säger Magnus Klang i ett pressmeddelande.

Dino Mujkanovic ansluter från social first-byrån The Amazing Society där han jobbat som digital strateg och projektledare. På Emakina DBG får han en tjänst som digital strategy lead.

– Emakina har en intressant kundlista och jag gillar att byrån har en stor styrka i det konceptuella tänket. Här tror jag att min kompetens inom just det digitala kan tillföra en ny spets till den breda kompetens som redan finns på byrån. Jag vill jobba tätt med
arbetsgrupperna för att göra de kreativa koncepten ännu bättre i sociala kanaler och effektivisera kundernas digitala medieköp, säger Dino Mujkanovic.

Slutligen ansluter även utvecklaren Carl-Anders Svedberg, senast på Isobar. På Emakina DBG kommer han att jobba som tech lead.

– Det är roligt att få en nytändning efter flera år på samma arbetsplats. Emakina har en spännande mix av kompetenser och medarbetare som kan åstadkomma bra saker. Själv kan jag bidra med nya infallsvinklar i det digitala utvecklingsarbetet, där jag brinner lite extra för "digifysiska produktioner", digitala mojänger och pryttlar helt enkelt, säger Carl-Anders Svedberg.



Dela sidan: