Dela sidan:

Kampanjen "What happens in room #?" ska fånga ett ögonblick under ett dygn i något av de fyra utvalda hotellrummen 601, 733, 819 eller 837. Modebilderna skildrar exempelvis ett bröllopspar som har flytt upp till rummet efter dansen, en affärskvinna som gör sig redo för natten och en familj som tillsammans med sina hundar kommit hem efter en dag på Gröna Lund.

Bilderna kommer att publiceras under hashtaggen @sheratonstockholm och på Sheratons Facebooksida. 

– Ett hotell med 465 rum är alltid fullt av liv och därför tycker vi att storytelling är det mest naturliga sättet att presentera de nyrenoverade rummen på. Weekendresenärer, barnfamiljer, bröllopspar och affärsresenärer är fyra av de gästkategorierna vi vill lyfta i år, säger Anna-Karin Werner, director of sales & marketing på Sheraton Stockholm Hotel.

– Betraktaren ska få en känsla av att vara en fluga på väggen då våra fiktiva gäster bor några dygn på hotellet. Ofta spenderar vi några av våra viktigaste stunder på ett hotellrum – vilket vi ville fånga, säger Benjamin Falk, marketing executive på Sheraton Stockholm Hote i en kommentar.

Uppdraget att styla de fyra hotellrummen gick till modestylisten Gorjan Lauseger som utgick från svensk design när han visualiserade de fiktiva gästernas vistelse på hotellet.

– För mig som stylist var det viktigt att välja en spännande mix av etablerade och nya designers till kampanjen.Sverige producerar en stor bredd av mode som jag lätt kunde identifiera att Sheraton Stockholms gäster skulle kunna ha med i packningen, säger Gorjan Lauseger.



Dela sidan: