Dela sidan:

Från och med 2020 är Kindred Group, genom varumärket Unibet, ny huvudsponsor till Allsvenskan och Superettan i fotboll. 

Avtalet sträcker sig i potentiellt 12 år framåt, och är spelbolagets största svenska samarbete någonsin. Därför har en ny byråpartner upphandlats, vars roll innebär att jobba fram strategi- och koncept för satsningen, samt därefter producera och genomföra aktiveringen med start 2020.

Vinnande ur den omfattande pitchen går brand emotion-byrån Passion Lab. 

– Kindred Group och Unibet är inne på en långsiktig och spännande varumärkesresa, där vår svenska fotbollssatsning är en av de viktigaste. Vi vill vara med och ta ansvar för svensk idrotts utveckling – från gräsrötter till elit. Valet av Passion Lab som huvudbyrå för denna satsning, och eventuellt andra kommande, känns helt rätt. Upphandlingen var tuff, men Passion Lab visade strategisk höjd och kreativ spets, och utmanade oss verkligen. Deras erfarenhet från såväl sportens värld som samhällsprojekt, blev en vinnande kombo, säger Unibets Sverigechef Per Carlander i ett pressmeddelande. 

Niklas Turner Olovzon, grundare och creative director på Passion Lab, kommenterar:

– Kul att vinna en sådan omfattande pitch. Vi har följt utvecklingen på spelmarknaden noggrant och även tackat nej till ett par propåer genom åren. Men Unibets varumärkesambition att göra skillnad på riktigt inom sportens värld, är attraktiv. När det gäller satsningen på svensk fotboll, ser vi fram emot ett långsiktigt och framgångsrikt samarbete, med kommunikation- och aktiviteter som faktiskt tillför fotbollsmålgruppen mer än de stör.

Daniel Hegborn, medgrundare till Passion Lab, och Niklas Turner Olovzon.

Arbetsgrupp Passion Lab:
Daniel Hegborn, strateg
Erika Norman, projektledare
Christofer Wikmark, produktionsledare
Niklas Turner Olovzon, creative director
Sarah Lönn, art director
Hannah Nachemson, copywriter
Sebastian Dafteke, digital kreatör



Dela sidan: