Dela sidan:

Simone Westerberg Skoog och Judith Wolst gör entré och kommer tillsammans med Deeped Strandh och Mats Georgson vara en del av Resumé Insikt-hubben där analyser utlovas regelbundet.

De kommer skriva en analys vardera en gång i månaden – prenumeranterna får därmed en analys varje vecka. Detta utöver Insikts redan matiga material som kartläggningar, granskningar och guider.

Simone Skoog har lång erfarenhet från reklambranschen. Hon har precis klivit av en tjänst som operativ chef för GroupM, som hon haft de senaste tre och ett halvt åren. I Insikt kommer hon bland annat att dela med sig av sin kunskap inom digital marknadsföring.

– Jag vill sätta det digitala i ett helhetsperspektiv – så att marknadsförare får min syn på vilken del av helheten det digitala spelar. Genom min bakgrund brinner jag för strategi- och ledarskapsfrågor, så jag hoppas kunna få delge mina spaningar och tankar kring dessa områden också, säger hon.

Judith Wolst är författare, föreläsare och digital strateg med en bakgrund som civilekonom. Idag driver hon eget bolag. Hon har kunskap inom den nya tekniska utvecklingen och vad den kommer betyda för marknadsföring och konsumenter.

–  Jag brukar ibland beskriva mig själv som 50 procent nörd och 50 procent kommunikatör. Jag har alltid arbetat i gränslandet mellan kommunikation och den tekniska utvecklingen – och just detta gränsland kommer mina krönikor att handla om. Jag kommer att göra nedslag i bland annat AI, blockkedjor och data. Jag kommer att skriva om vad som händer i vår nutid, men också blicka framåt på hur förutsättningarna för kommunikation kan tänkas se ut om ett par år, säger hon.

Simone Skoogs första krönika kring visuell kommunikation som gamechanger har redan publicerats på Resumé Insikt. Som prenumerant kan du ta del av den här

Resumé Insikt är Resumés varumärke för fördjupande journalistik. Har du ingen prenumeration? Lugn, det fixar du här. 

Är du redan prenumerant? Logga in här!



Dela sidan: