Dela sidan:

Under torsdagskvällen ägde Gyllene Hjulet rum på Annexet i Stockholm. Tävlingen som lyfter fram Sveriges mest uppmärksammade och hyllade projekt inom intresse- och upplevelsebaserad kommunikation utmynnade i en branschgala med över 500 gäster. Galakvällen leddes av komikern tillika skådespelerskan och manusförfattaren Emma Molin.

En av tävlingens stora vinnare blev Jung Relations, Svenska Spel och SvFF för kampanjen "Berg flyttar ut", som tog hem både Årets bästa sponsring och Årets endorsement. Även "Svenska Fönster Nordbygg" som Sture Exhibitions & Events och Svenska Fönster ligger bakom tog hem vinst i två kategorier: Årets hantverk och Årets expo.  

Alla vinnare i Gyllene Hjulet 2019:

ÅRETS BÄSTA SPONSRING
Berg flyttar ut – Jung Relations, Svenska Spel och SvFF

ÅRETS RÄTTIGHET
Svenska Basketbollförbundet – Svenska Basketbollförbundet och Håkanson United

ÅRETS LOKALA RÄTTIGHET
Försäsongens Mästare – Storyplay och Svensk Elithandboll

ÅRETS EVENT B2B
Nordic Contact Lens Forum (NCLF) – Nine Yards och Coopervision

ÅRETS EVENT B2C
PDXCON – Onemotion IMC och Paradox interactive

ÅRETS INTERNA EVENT
Into the wild – Occasion och Grant Thornton

ÅRETS LÅNGSIKTIGA
Henke & Shoulders – Jung Relations och P&G

ÅRETS INTERNATIONELLA
Coca-Cola VM 2018 "Get ready for World Cup 2018 Sweden" – Isobar, MKTG, Carat och UMG

ÅRETS HANTVERK
Svenska Fönster Nordbygg – Sture Exhibitions & Events och Svenska Fönster

ÅRETS EXPO
Svenska Fönster Nordbygg – Sture Exhibitions & Events och Svenska Fönster

ÅRETS MEST INNOVATIVA KONCEPT
PU:REST – en öl bryggd på återvunnet avloppsvatten – BCW

ÅRETS ENDORSEMENT
Berg flyttar ut – Jung Relations, Svenska Spel och SvFF

ÅRETS STUDENTKATEGORI
Ord sätter spår – Tove Alzén, Louise Berglund, Saga Bergman och Emma Robertsson från Åre Eventutbildning

ÅRETS SAMHÄLLSENGAGEMANG
#Väntainte – Håkanson United, City Gross AB, More PR och Jontefonden

ÅRETS MEST KREATIVA LÖSNING
The Janne Walk – Perfect Fools, Oddset och SvFF

Årets silverhjul tillägnas:

Sponsring: En godare fotbollsfest av Passion Lab, ICA Sverige, SvFF, King, IUM, ICA Reklam och NeH

Rättighet: Försäsongens Mästare av Storyplay och Svensk Elithandboll

Lokala Rättighet: Bajen Bar av Hammarby Fotboll, Pack Train och IK Stockholm

Endorsement: ATG Drömfond – utveckling av ambassadörskap av ATG, Kanal75 och ATG inhouseateljé

Event B2C: IKEA Gatuköks-turné 2018 av Le Pacte, Åkestam Holst och IKEA 

Event B2B: Den Enda Frukosten av Ciceron Group (Ciceron International), Mediatec och Grand Hôtel

Långsiktiga: Maker Tour-programmering i skolan av Tekniska museet

Internationella: Glashuset i Öknen av The Pozo Graviz & Partners Communication

Interna Event: Academic Work Family 20 år av Eventyr och Academic Work

Innovativa koncept: Samhällsmatchen av Hammarby Fotboll, Pack Train och IK Stockholm

Hantverk: Arenans Barn - Brand Union av Brand Union, Swedbank och Stiftelsen Friends

Expo: Norrlands Ljus Stay out West av Onemotion IMC

Samhällsengagemang: Matchen mot mobbning av Swedbank, Stiftelsen Friends, SvFF, Brand Union och Prime

Kreativa lösning: Arenans Barn - Swedbank, Brand Union, Stiftelsen Friends och Prime



Dela sidan: