Dela sidan:

Under sex år var Daniel Roos med och byggde upp contentbyrån Make Your Mark. Därefter, hösten 2018, gick han vidare till The&Partnership där han byggt upp byråns contentavdelning.

Nu går han vidare i karriären och ansluter till contentbyrån Glory Days där han ska utveckla byråns storkunder och jobba in nya kunder. Förra året inledde Glory Days avtal med kunder som AJ Produkter, Philips och Macforum. Sedan tidigare har man jobbat med bland annat Scorett, Friends och The Barn.

– 2018 var fantastiskt! Ett framgångsrikt år som gör att vi kan växla upp och gasa på snabbare än väntat med vår strategiska plan som vi ska gå i mål med 2021. Att vi lyckas locka över Daniel Roos är också ett bevis på att vi har tagit nästa steg i vår utveckling, säger Oscar Johansson, vd Glory Days.

– Jag ser framemot att bli en del av Glory Days. Byrån har den perfekta mixen av talanger. Här finns en modern uppsättning av strateger och kreatörer som arbetar integrerat tillsammans med produktions- och distributionsexperterna. Imponerande. Jag tror också att Glory Days byråstruktur är ett starkt fundament för få fram creative content som utmanar den mer traditionella kommunikationen, säger Daniel Roos.

Glory Days befinner sig just nu i en tillväxtfas och flyttar snart in i nya lokaler. I de nya lokalerna kommer man bland annat att bygga en större podd- och filmstudio för att möta en ökad efterfrågan inom områdena.

– Jag träffade Daniel första gången när vi båda satt i styrelsen för branschföreningen Swedish Content Agencies och imponerades av hans förmåga att omvandla visioner och långsiktiga strategier till konkreta insatser och operativt kommunikationsarbete. En förmåga som kommer att komma väl till pass på Glory Days, avslutar Johansson.



Dela sidan: