Dela sidan:

I Shells nya reklamkampanj har varumärket tagit fasta på förkortets betydelse som en milstolpe i en persons liv.. Med ögonblicket som "emotionell länk" till målgruppen lanserar Shell, som drivs av St1 Sverige AB, ett nytt uttag i kommunikationskonceptet "Älska Bilen".

Med kampanjen vill Shell lyfta drivmedlet som möjliggörare till det liv och den frihet som bilen erbjuder. I reklamfilmerna får tittarna följa olika personer på deras resa mot att ta körkort. Filmerna lyfter några av de vanligaste momenten kopplade till körkortet, från relationen mellan handledaren och den som övningskör till att lära sig koppling och dragläge.

Från den nervositet som en uppkörning kan innebära till glädjen som uppstår när man har kortet i handen.





Kampanjen kommer att synas såväl digitalt som på sociala medier och i tv-rutan. Bakom idé, koncept och design står Nosy, med BRF (B-Reel Films) som produktionsbolag.

– De flesta älskar bilen och friheten den medför, men utan drivmedel blir det inte så mycket av vare sig körkort, bil eller frihet. Med kampanjen vill vi nå ut till alla som är på väg att ta körkort, de som har haft det ett tag eller som övningskör med sina barn och barnbarn. Vi gör det med en stor portion värme och genom att skapa igenkänning för hur det kan vara som ny bilist med fjärilar i magen, säger Faisal Ouahid, marknadsansvarig på St1 Sverige i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp Nosy:
Kundansvarig: Mirja Kais
Operativ projektledare: Isabella Seger
Creative director: Filip Lindquist
Kreatör: Catti Vänje
Kreatör: Karl Andersson
Planner: Johan Sahlström
PR-strateg: Sofie Segerborg
Multidesigner: Markus Enarsson

Arbetsgrupp BRF:
Regissör: Sacarias Kiusalaas
Producent: Anisa Dzindo



Dela sidan: