Dela sidan:

Babbel, en av världens ledande e-learningappar inom språk, har valt Forsman & Bodenfors som strategisk och kreativ byrå. Uppdraget är att stärka varumärket ytterligare genom att verka som komplement till Babbels inhousebyrå Beat. Tillsammans ska man utveckla en ny kommunikationsplattform för Babbel och ta fram mer integrerade kampanjer.  

– Att kombinera styrkor på det här sättet tror vi bygger bättre varumärken, säger Sylvain Lierre, varumärkeschef på Babbel, i ett pressmeddelande. 

Forsman & Bodenfors kontor i Stockholm och Göteborg kommer att samarbeta nära med Babbel's högkvarter i Berlin. 

Lena Olander, account director på Forsman & Bodenfors, kommenterar:

– Vi är stolta över samarbetet med Babbel. De är en perfekt matching med Forsman & Bodenfors. Vi delar samma synsätt på vikten av en samarbetskultur och mångfald, samt vikten av att göra språkinlärning mycket mer tillgängligt. 

Forsman & Bodenfors första kampanj för Babbel är planerad i september senare i år. 



Dela sidan: