Dela sidan:

I dagarna rullar LO ut en bred kampanj med budskapet "Har du också rätt till pengar du inte vet om". Utgångspunkten i kampanjen ligger på att göra anställda medvetna om att de har rätt till ersättning om de skadar sig på jobbet eller på väg till eller från det, den så kallade arbetsskadeförsäkringen.

Kampanjen är utvecklad och producerad av LO:s reklambyrå sedan i februari 2019 Svensson och är tänkt att bli den första i ett nytt koncept serie.Ytterligare fem områden som omfattas av försäkringarna ska belysas den den kommande kampanjkommunikationen.

– Vårt uppdrag är att upplysa människor som jobbar på kollektivavtalsanslutna arbetsplatser att de har ett större försäkringsskydd än de kanske tror, säger Patrick Roselin, ansvarig ombudsman för Facket försäkrar på LO i en kommentar. 

– Vi har skapat en tydlig och stark visuell värld för tittaren att sugas in i. Och när vi fångat deras uppmärksamhet berättar vi för dem att de kan ha pengar att hämta. Kampanjens består av två filmer samt stöttande banners och går nu hos landets största räckviddsgenererande publicister, bland annat i TV4-gruppens och Schibsteds kanaler, säger Tomas Carrfors, kreatör på Svensson i en kommentar.


Arbetsgrupp
LO Patrick Roselin, ombudsman och ansvarig för Facket försäkrar Peter Forsström, faktor och avtalsansvarig för opinions- och informationsproduktion Arbetsgrupp Svensson Clas Lundin, regissör Christina Berntzon, operativ projektledare filmproduktion Yvonne Pils, projektledare Ted Dutina, produktionsledare Christina Nordström, kreatör Tomas Carrfors, kreatör Daniel Granqvist, kreatör Johan Javelius, kreatör Perry Gustafsson, designer Carola Walter, original Per Schönborg, kundansvarig och vd Filmteam Simon Rudholm, DOP Wilda Winclair, Production designer Freja Berglund, Stylist Daniel Chilla, FAD/Inspelningsledare



Dela sidan: