Dela sidan:

För ett drygt år sedan köpte den tyska mediekoncernen RTL det nordiska Youtubenätverket United Screens från ägarna Bonnier, Malte Andreasson och Stina Bergfors (tidigare Honkamaa). Prislappen uppgavs ligga på 120 miljoner kronor. Förvärvet sågs som ytterligare ett steg i RTL:s "total video"-strategi.

Från att bolaget 2013 grundades av Malte Andreasson och Stina Bergfors har de haft roller som vd respektive rådgivare. Nu kliver Malte Andreasson ned från sin position som vd, han kommer dock fortsätta jobba för United Screens som konsult.

På hans plats kliver Natalie Tideström Heidmark, tidigare sales director på United Screens i Sverige, in.

Ny vice vd är Nicolin Lillhage, tidigare kommersiell chef på United Screens.

United Screens är det största Youtubenätverket i Sverige och har nästan samma räckvidd i målgruppen 12-44 som tv-kanalerna TV3 och TV4. Bland de 500 profilerna som är knutna till nätverket finns bland andra Matgeek och Therese Lindgren.



Dela sidan: