Dela sidan:

Ord&Bilds uppdrag för Birka Cruises går ut på att ta fram kommunikation som ska återspegla hela rederiets verksamhet. I ett pressmeddelande säger sig bolaget vilja lyfta fram vad de anser är deras affärsmässiga grund – att ge människor ögonblick och upplevelser att minnas.

– Vi har haft en bra utveckling de senaste åren med många lyckade satsningar, inte minst våra lång- och temakryssningar som har blivit väldigt populära. Men konkurrensen är hård och vi vill hitta nya vägar med marknadsföringen. Efter att ha sett oss omkring och träffat ett antal byråer föll valet på Ord&Bild. Jag känner att vi har en bra dialog och arbetet är i full gång, och det ska bli spännande när det börjar rulla ut säger Marcus Hammarström, marknadschef på Birka Cruises.

Det nya kommunikationskonceptet kommer att rullas ut i början av sommaren men får redan nu smygpremiär i form av radiospottar.

– Just nu arbetar vi med att sätta konceptet som ska implementeras under sommaren och hösten. Birka Cruises är fantastiskt rolig och spännande kund att jobba med. Det handlar ju mycket om glädje och förväntan. Sedan att jag själv gillar och är lite såld på kryssningar gör ju inte saken sämre, säger Peter Jansson Ling, projektledare på Ord&Bild.



Dela sidan: