Dela sidan:

Efter en flera års lång kamp mot Oatly som till och med hamnat i rättsalen valde Arla till slut att svara på havredryckens kaxiga utspel. I kampanjen "Bara mjölk smakar mjölk" tog Åkestam Holst fasta på mjölkens starkaste produktfördel gentemot växtbaserade måltidsdrycker.

Utgångspunkten var att de flesta svenskar säger att de gillar smaken av mjölk. Trots skrikande rubriker om en kris för mjölkbönderna till följd av en minskad konsumtion.

Kampanjen var starten på Åkestam Holsts nya kommunikationskoncept för Arla och rullade ut i tv, utomhus, digitalt och sociala medier från och med 20 augusti.


Arla - Pankakor & Mineralvatten 6sek from Bsmart, Creative Partner on Vimeo.

Nu vinner "Bara mjölk smakar mjölk" i integrerat med motiveringen: 

"Guldägget i integrerat delas ut till "Bara mjölk smakar mjölk". I en tid när det mesta ifrågasätts, utmanas och synas ner på minsta söm, påminner Arla oss vad det egentligen handlar om. Kampanjens olika delar är bokstavligen en käftsmäll till alla de som börjat tvivla på mjölkens förträfflighet och självklara plats i Svenskens vardag."

Arbetsgrupp

Åkestam Hols

Creative Director Magnus Jakobsson
Client Director Jenny Kaiser
Account Manager Albin Muji
Copywriter Rickard Beskow
Art Director Michal Sitkiewicz
Planner Karl Andersson
Head of planning Jerker Winther
Motion Designer Kenna Magnusson
PR Strategist Ida Persson
Digital Strategist Hanna Brochs
Agency Producer Leila Widgren

Giants & Toys
Regissör Sara Haag
Giants & Toys Produktionsbolag

BKRY
 

Integrerat
"En stressfri julkampanj" för Clas Ohlson av King
"Gör Plats" för Arbetsförmedlingen av Le Bureau



Dela sidan: