Dela sidan:

Att skapa en reklamfilm för ett dataspel handlar mer om att fånga själva essensen av spelet än att presentera alla coola nya features. I spelet "The Walking Dead" svävar faran om att bli ihjältuggad av en zombie konstant över en, precis som i reklamfilmen signerad Goodbye Kansas Studio och Red Pipe Studios.

Och tittar man på Youtube-kommentarerna verkar spelarna själva imponerade:

"The trailers are increasingly good with each one. I wonder who they've got doing the writing"

eller

"Among the trailers for the game this has to be my favourite. It just smells of quality."

Nu prisas trailern/reklamkampanjen med ett guldägg i kategorin hantverk.

Motiveringen lyder:

"Årets guld i Hantverk går till en reklamfilm för ett spel som ger gastkramande spänning, hårresande ljudsättning, nervkittlande humor och en skräckfylld verklighetsupplevelse. Den lämnade juryn stum av förundran och beundran. Från storslaget sceneri ner till minsta lilla pixel är detta en fulländad perfektion. Grattis!"

Silver i kategorin går till:

"Boxes" av Forsman & Bodenfors för Uber APAC
"Quattro Coaster AR" av DVA Studio för POL Oslo
"The Lost Typography of Bauhaus" av Abby Priest för Adobe

Diplom i kategorin går till:

"Adam Berit" av Åkestam Holst/ANR BBDO för Rättviseförmedlingen och Fredrika Bremer Förbundet
"Dubbeldusch Extreme" av AKQA för Beiersdorf
"God Stressfri Jul" av King för Clas Ohlson
"Inception Print" av Nord DDB för Volkswage
"The SCA Universe" av Bold för SCA
"Urban Solutions" av TBWA för Scania

Arbetsgrupp:

Fredrik Lantz, sound designer, Red Pipe Studios (post produktion)
Fredrik Löfberg, director, Goodbye Kansas Studios (produktionsbolag)



Dela sidan: