Dela sidan:

För att på bästa sätt leverera på sitt public service-uppdrag genomgår UR-varumärket en förnyelse, där första steget var framtagandet av en ny varumärkesplattform och varumärkesidentitet tillsammans med byrån Seventy. För kommande steg har UR valt Jung Relations som kommunikationspartner, efter en upphandling som ett stort antal byråer deltog i.

– Vi är såklart både glada och stolta över att få jobba tillsammans med UR kommande år.
Vi är säkra på att kunna bidra med både strategisk höjd och kreativitet och därigenom
stötta dem i deras uppdrag. Samtidigt så hoppas och tror vi att vårt uppdrag ger våra
medarbetare mycket tillbaka, i form av just kunskap och bildning, något vi mer än gärna
även injicerar i både gamla och nya kunder, säger Martin Abrahamsson, grundare och
kundansvarig på Jung, i ett pressmeddelande. 

I uppdraget ingår att tillgodose UR:s behov av både köpt och förtjänad kommunikation, med fokus främst på kommunikation i digitala kanaler. Uppdraget innefattar strategi och rådgivning, koncept och idéframtagning, samt produktion och genomförande. 

Åsa Lundell, kommunikationschef och ansvarig för varumärket på UR, kommenterar:

– Varumärket UR har en hög kännedom och trovärdighet, och vi kan stolta konstatera att användningen är hög i skolan, men vi vill att ännu fler människor ska upptäcka UR och det fina kunskapsinnehåll som vi producerar. I upphandlingen visade Jung verkligen att de har förmågan att både skapa värdefull kommunikation som når fram direkt till användare, men också addera en samhällsdimension och en kreativ höjd som är värd att prata om för fler. 



Dela sidan: