Dela sidan:

Om du är prenumerant kan du läsa hela intervjun här. Annars kan du teckna en gratis provprenumeration här.

Hon är Sveriges mest kända influencer och med en egen tv-show på Kanal5. Närmare en miljon följer henne i olika socialmediekanaler. En dröm för varumärken att samarbeta med.

I senaste Resumé berättar Bianca Ingrosso för Urban Lindstedt hur hon bygger varumärken och affärer på nätet. Varje månad får hon ett par erbjudanden från investerar som vill skapa produkter eller andra typ av företag. Men förra året bestämde hon sig tillsammans med Vanessa Lindblad för att satsa på sitt eget varumärke Caia Cosmetics.

–Vi var redo att lyfta oss till en ny nivå. Att det skulle handla om smink var självklart. Jag växte upp i sminkloger och jag har alltid velat arbeta med smink. Jag gör inte det här för pengar. Caia är det roligaste jag gjort och jag vill arbeta med detta hela mitt liv, säger hon.

Grunden för varumärkesbygget är alla hennes digitala kanaler.

– På Insta är det lätt för kunden att köpa produkten bara genom att swipa upp. På Youtube kan jag förklara hur jag använder produkten. Och i podden har jag ett närmare band till lyssnarna där kan jag hypa upp Caia som två kompisar. Och i Wahlgrens värld får man följa med bakom kulisserna och se hur det skapas.

Det finns inga planer på att rulla ut produkterna i vanliga butiker.

– Vi är ett digitalt varumärke. Målgruppen generation Z och millennials är digital. De är online.

Det finns heller inga planer på att köpa reklam för Caia Cosmetics i Norden utan marknadsföringen sker bara i Biancas egna kanaler.

–Vi kan lägga alla pengar på att göra den bästa möjliga produkten och sälja den till ett rimligare pris.



Dela sidan: