Dela sidan:

Samarbetet innebär att man blir partner för marknadsföring och distribution i digitala kanaler för Sobis plattform för sjukdomen hemofili, en av de sällsynta sjukdomar där läkemedelsbolaget verkar på en internationell marknad.

Sobi är inriktade på att erbjuda tillgång till innovativa behandlingar som gör väsentlig skillnad för personer med sällsynta sjukdomar. Kontraktet med Social Industries innefattar kampanjer i tretton europeiska länder.

– Det känns givetvis jättebra att ha blivit valda efter en lång och omfattande upphandling där byråer från hela Europa var involverade. Jag ser det som ett kvitto på att vi har en bra förståelse för hur viktigt är att alltid tänka distribution redan i idéskapandet. Det var viktigt i Sobis upphandling och något som vi märker av är ett måste för en framgångsrik kampanj, säger David Hofman-Bang, vd på Social Industries.

Arbetsgrupp Social Industries
Projektledare: David Hofman-Bang
Seniorkonsult: Emma Blom
Creative director: Hanna Wedin
Produktionsledare: Filippa Gille
Planner: Anton Andersson
Produktionsassistent: Hannah Ekberg
Copywriter: Fredrik Hanefalk
PR-konsult: John Willander Lambrell



Dela sidan: