Dela sidan:

Anyfin grundades 2017 av Mikael Hussain, Sven Perkmann och Filip Polhem. De tre grundarna har en bakgrund på iZettle, Klarna och Spotify och bolagets affärsidé är att sänka lånekostnaderna för sina kunder. Sänkningen sker genom att kunderna skickar en bild på sina fakturor till Anyfin vars AI-verktyg ser om det på något sätt att hitta en långivare med lägre räntor. Anyfin hjälper även till att flytta över lånet.

Nu tar de in Acne som kommunikationspartner.

– Sedan vårt första möte har Anyfin varit kunden vi drömt om att få jobba med. Med vår gemensamma ambition att göra modig och kreativ kommunikation är jag övertygad om att vi kommer skapa kommunikation som får folk att skratta, säger Isaac Bonnier, senior creative på Acne.

I samband med valet av Acne tillsätter Anyfin även sin första marknadschef i Mimmi Grafström. Hon kommer senast från reklambyrån Åkestam Holst där hon jobbat som strateg och digitalt ansvarig, främst med IKEA.

– Det är med tacksamhet och fantastiska erfarenheter som jag lämnar Åkestam Holst för Anyfin. Anyfin har precis påbörjat en spännande resa i att utmana stora lånehajar för att ge sina kunder bättre ränta på delbetalningar, kreditkort och privatlån. Att få vara med och bestämma riktningen för varumärket och produkten så här tidigt känns extremt kul, säger Mimmi Grafström.

Arbetsgruppen som kommer jobba med Anyfin består av:

Erik Bergqvist, Executive Creative Director
Isaac Bonnier, Senior Creative
Sara Edbom, Art Director
Rasmus Tsardakas Renhuldt, Copywriter
Johanna Gradin, Account Director
Julia Staberg, Account Manager
Niclas Norström, Head of Strategy
Aman Edroos, Business Developer



Dela sidan: