Dela sidan:

Wenderfalck har det senaste året fått in en rad nya kunder och har genom nya rekryteringar breddat sitt kreativa erbjudande.

Nu tar de in ytterligare en profilerad kreatör. Ellie Ekström gjorde sig känd i samband med grundandet av tävlingen Guldvågen och för sitt arbete med #sistabriefen, kommunikationsbranschens upprop i samband med #metoo-rörelsen. Tidigare har hon som art director jobbat på Garbergs men har den senaste tiden jobbat som frilans.

– Jag valde att börja på Wenderfalck för att det är en byrå som vågar utmana och göra nya saker. Efter en tids frilansande för byrån var detta något som jag märkte väldigt tydligt och det känns kul att fokusera fullt ut på Wenderfalck, säger Ellie Ekström i ett pressmeddelande.

Med en bakgrund som engagerad i jämställdhets- och mångfaldsfrågan kommer Ellie Ekström att leda Wenderfalcks arbete inom området.

– Är så klart en ära att arbeta med en så talangfull person som Ellie. Hon har ett gränslöst tänk och en kreativ röst starkare än hesa Fredrik, säger Petter Rudwall, CD på Wenderfalck.

– Wenderfalck är inne i ett skede där byrån växer och rekryterar mycket ny personal vilket gör att jämställdhets- och mångfaldsarbetet blir extra viktigt. Alla som nyanställs måste inte ha gått på Berghs eller känna någon som känner någon. För en kommunikationsbyrå är jämställdhet och mångfald extra viktigt ur affärssynpunkt skulle jag säga. Om vi ska kunna kommunicera med alla delar i samhället måste vår personal spegla dessa, säger Ellie.



Dela sidan: