Dela sidan:

I Charlotta Målargårds roll har hon ansvar för all extern och intern kommunikation för både modervarumärket Siemens men även för de tre dotterbolagen Digital Industries, Smart Infrastructure samt Gas and Power.

– Vår verksamhet spänner över elektrifiering, automation och digitalisering och Siemens i Norden ligger i framkant inom alla tre områden. Tekniken för en digital, hållbar framtid finns redan och jag kan inte tänka mig ett mer spännande företag än Siemens att vara på, här finns resurser för att göra verklig skillnad för våra kunder och vår planet, säger Charlotta Målargård i ett pressmeddelande.

Tidigare i karriären har hon jobbat med B2B-kommunikation på bolag som Ericsson och Schneider Electric.

– I och med att vi nu växlar vi upp vårt strategiska fokus som en del av vår Vision2020+, ökar vårt fokus än mer på tillväxt, innovation och att vara en partner för våra kunder under deras digitala transformation. Vårt nordiska kommunikationsteam med Charlotta i spetsen spelar en nyckelroll när det kommer till att förmedla de affärsmöjligheter som kommer genom den nya, digitala tekniken, säger Ulf Troedsson, vd för Siemens i Norden och Baltikum.

Totalt har Siemens i Norden omkring 13 000 anställda.



Dela sidan: