Dela sidan:

Nord DDB:s uppdrag blir att ta fram en ny varumärkesplattform och ett kommunikationskoncept för Tradera. Arbetet är redan under rullning och det första resultatet kommer presenteras hösten 2019.

– Secondhandmarknaden är spännande just nu. En växande miljömedvetenhet gör att allt
fler människor ser över sin konsumtion och föredrar begagnade saker framför ny
konsumtion. Vi behöver bli både mer synliga, inspirerande och tydliga med vad Tradera kan erbjuda för dem. Under upphandlingen som vi gjort under våren visade NORD DDB stort engagemang och förståelse för våra utmaningar och idéer, vilket gjorde valet enkelt, säger Pierre Norberg, marknadschef på Tradera i en kommentar. 

– Otroligt kul att börja arbeta med Tradera som är en av pionjärerna och innovatörerna inom sitt område. Traderas plattform är mer relevant nu än någonsin och vi ser fram emot att tillsammans göra så att ännu fler får upp ögonen för cirkulär konsumtion, säger Andreas Dahlqvist, CCO och vd på NORD DDB.



Dela sidan: