Dela sidan:

I Folkspels stall av produkter ingår långkörare som Bingolotto och Sverigelotten. Aktören har nyligen inlett ett samarbete med Storyfire där byrån kommer att ta fram filmer och filmserier där det svenska föreningslivet hyllas.

– Samarbetet med Folkspel är och har varit fantastiskt, och de är en otrolig partner då de aktivt bidrar till ett bättre samhälle. Med våra filmserier vill i visa på kraften, engagemanget och nyttan av svenskt föreningsliv och göra konsumenter medvetna om att Folkspel bidrar med allt sitt överskott till föreningslivet. Det är det som skiljer dom från andra spelbolag, säger Kay Höök, COO på Storyfire.

Filmerna kommer bland annat visas på Expressen, i tv samt i sociala medier. Det är första gången Folkspel gör en liknande kampanj.

– Vi tycker att filmserierna visar på bredden av hur föreningslivet faktiskt påverkar människor genom att till exempel bidra till folkhälsa, sammanhållning, lagkänsla, integration och kamratskap. Vi är väldigt nöjda med resultatet och med samarbetet med Storyfire, säger Henrik Lindroth som är marknadschef på Folkspel.



Dela sidan: