Dela sidan:

Ljudboksbolaget Storytels nya visuella identitet är resultatet av en djupgående analys av Storytels kärnvärden och vision, och sprunget ur behovet av att kommunicera globalt på många olika marknader i flera olika världsdelar.

Bakom den nya profilen ligger B- Reel som "borrat djupt"i företagskulturen för att komma ända ner till fundamentet för Storytels existens: berättelserna.

– Arbetet med vår nya identitet bygger på ett stort antal intervjuer av anställda på Storytel. Gemensamt för alla var kärleken till berättelserna, det är verkligen stories i centrum här hela dagarna, och glädjen i att kunna erbjuda en kvalitativ lyssnarupplevelse. Detta har vi tagit fasta på både genom att utgå från berättelsernas minsta beståndsdel – bokstäverna, och ge dem fritt spelrum i en värld präglad av varma färger och mycket rörelse, säger Cecilia Kroon, global marknadschef på Storytel, i ett pressmeddelande. 

Storytels signifikanta orange färg har fått sällskap av en ny palett, nya typsnitt och ett nytt bildspråk.

– Vi har försökt visualisera Storytels positiva energi på ett sätt som vi hoppas är både iögonfallande och särskiljande. Berättelser kan locka till skratt, de kan få håren att resa sig på våra armar och de kan, bokstavligt talat, förändra våra liv. Det har varit otroligt inspirerande att jobba med och vi är väldigt stolta över resultatet, säger Alexander Gårdenberg, design director på B-Reel, i pressmeddelandet. 

Den nya identiteten kommer att börja rullas ut redan nu i maj och kommer bland annat att synas i Storytels app, reklam och egna kanaler.



Dela sidan: