Dela sidan:

Förra året slogs IT-bolagen Zetup, Office IT-partner, Dicom och IT-total ihop och bildade nya Nordlo. Koncernen jobbar med rådgivning inom IT och och satsar på att bli en ledande aktör inom molntjänster, it-infrastruktur och digitalisering. Totalt har bolaget 575 anställda och omsätter årligen 1,2 miljarder kronor.

Strategisk och kreativ partner i utvecklingen av det nya varumärket är svenska varumärkesbyrån Seventy Agency.

– Nordlo står för både nordisk och lokal, där besluten och affärerna görs lokalt samtidigt som den geografiska utbredningen kommer ske över hela Norden. Det nya varumärket förmedlar därför ett uttryck av både närhet och det nordiska, som tillsammans bygger en stark IT- utmanare som är helt unik i branschen, säger Carolen Ytander, CMO på Nordlo.

Inspiration till det nya visuella uttrycket är hämtad från den nordiska naturen. Tanken är att alla olika målgrupper ska kunna ta till sig det, både de som beställer koncernens tjänster och de som är potentiella medarbetare.

– I det nya varumärket är identiteten och själen hämtad från de fyra bolag som bildar den nya IT-gruppen; svenska Office IT-Partner, Zetup, Dicom och norska IT total. Syfte, värderingar, koncept, kommunikationsplattform och visuell identitet är helt nytt. Vi såg tidigt att Nordlo inte skulle bli ytterligare ett företag i mängden, utan stå för något nytt och personligt säger Sandra Molin, strateg på Seventy Agency.

Lanseringskampanjen kommer att gå i print samt digitala och sociala kanaler. Omprofileringen av de gamla varumärkena spås vara klar den 1 september senare i år.



Dela sidan: