Dela sidan:

Förra sommaren tillträdde Linus Östberg som ny creative director på Brand Union. Byrån, som de senaste åren tampats med vikande resultat och omsättning, har sedan dess anställt ytterligare fyra medarbetare och fått in nya kunder.

Johan Hesslefors återvänder till byrån som han för tre år sedan lämnade för Acne. Han kommer att jobba som senior strateg på Brand Union och "WPP-kollegan" Ingos gemensamma strategiavdelning.

– Brand Union och INGO har ambitionen att gemensamt bygga Sveriges bästa och mest relevanta strategiavdelning. I och med det känns det väldigt roligt att vi får hit Johan. Hans breda och väldokumenterade kompetens inom både design och kommunikation gör honom till nyckelspelare för att skapa branschens vassaste strategiska erbjudande, säger Simon Stefansson, strategichef på Ingo som också säger att man kommer fortsätta stärka avdelningen.

Ansluter till Brand Union gör även den seniora designrarna Dag Forsberg och Lachlan Bullock. Slutligen rekryterar byrån även Fredrika Doré som design director. Senast kommer Fredrika Doré från en liknande position på designbyrån Bold.

– Jag är extremt nöjd att vi lyckats rekryterat tre, individuellt olika, och väldigt talangfulla kreatörer med specialkompetenser som passar perfekt för arbetet framåt med våra kunder och byråns utveckling, säger Linus Östberg, kreativt ansvarig på Brand Union.



Dela sidan: