Dela sidan:

Emma Brandt Johnsson har jobbat med kommunikation och marknadsföring på Trygg-Hansa i närmare 20 år. Bland rollerna hon haft finns alltifrån copywriter till CRM-specialist och senast marknadschef.

– Jag är väldigt glad över att Emma nu tar över som marknad- och kommunikationsdirektör, med sin kompetens inom marknad, kommunikation och digital utveckling blir hon en viktig del av den svenska ledningsgruppen. Emma känner verksamheten väl samtidigt som hon är helt rätt person för att ytterligare stärka vårt varumärke och accelerera vår digitaliseringsresa, säger Mats Dahlquist, VD på Trygg-Hansa.

Positionen som marknad- och kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa har varit vakant sedan i augusti 2018 då Mats Dahlquist lämnade den för att bli vd.

– Jag är stolt och glad över att få ansvara för den fortsatta utvecklingen av vår marknads- och kommunikationsavdelning. Både avdelningen och Trygg-Hansa är på en väldigt spännande resa som präglas av snabba förändringar drivna av kundernas förändrade beteende och krav. Det påverkar inte minst vårt varumärke, vår kommunikation och vår digitala utveckling och jag ser fram emot att driva det arbetet vidare med mina duktiga kollegor, säger Emma Brandt Johnson.



Dela sidan: