Dela sidan:

I höstas bytte Tad Greenough Nike och Portland i USA mot The Absolut Company och Liljeholmen i Stockholm. Under sin tid på Nike, där han den sista tiden var global marknadschef för varumärkets löparkategori, har han varit med och styrt över reklamkampanjer med superstjärnor som Serena Williams, Mo Farrah, Lebron James och Tiger Woods. Han har även varit med och byggt det digitala ekosystem som omgärdar Nikes produkter, ett system av tjänster som hyllas som ett av världens främsta. Vid sidan av Nike har han även lång erfarenhet från Wieden+Kennedy där han utöver Nike jobbat med klienter som Hurley, Nissan, Mastercard och Burger King.

Nu kommer han till Resumés event Framtidens Marknadsavdelning den 23 maj. Som en av dagens keynote speakers kommer han att berätta om sina erfarenheter från att ha jobbat med världens kanske mest hyllade annonsör, vikten av att ge målgruppen något mer än bara en produkt och att våga hålla en rak linje även när det blåser snålt.

Under Framtidens Marknadsavdelningar kommer bland andra även Linda Wetterborg, Niklas Bondesson och Gustav Martner att tala. Ämnena för dagen är marknadsavdelningens framtida roll i företaget och hur man bör organisera sig för att nå framgång i dag och imorgon.

Framtidens Marknadsavdelning går av stapeln på At Six den 23 maj. Säkrar din biljett till evenemanget gör du här!



Dela sidan: