Dela sidan:

Situation Sthlm menar att samhällsklimatet de senaste åren blivit hårdare, en utveckling som lett till att de vill hitta en ny position på marknaden. Tidningen, som säljs av hemlösa, har länge profilerat sig genom att blanda intervjuer med olika profiler samtidigt som man lyft upp människoöden som inte alltid får plats i media.

– Vi hade ett väldigt lyckat samarbete med Situation Sthlm sist. Samtidigt hade vi nog
inte tagit på oss uppdraget igen, om det inte vore för att deras förutsättningar är helt
annorlunda idag. Det finns idag ett reellt behov av att stärka varumärket och visa hur
viktig tidningen och det sociala arbetet är för så många människor, säger Peder
Westerberg, Creative Director på Hummingbirds.

Arbetet med att flytta varumärket är redan igång och tidningen har redan lanserat ett nytt kommunikationskoncept – "Läsning som förändrar liv". 

– Vi hade ett väldigt bra samarbete med Hummingbirds under sena 00-talet, men att vi
väljer att samarbeta med dem nu igen handlar om att de kombinerar hjärta med
hjärna. De brann lika mycket för att hjälpa oss hjälpa, som de var snabba med att
förstå våra styrkor och utmaningar. Därför tror jag att vi nå långt tillsammans, säger
Pia Stolt, VD på Situation STHLM.



Dela sidan: