Dela sidan:

Energibolaget Telge Energis el kommer uteslutande från förnyelsebara källor som sol, vind och vatten. Men att bara vara ett hållbart energibolag får en inte att stå ut på en konkurrensutsatt marknad. Därför har bolaget det senaste året gjort ett ordentligt strategiskt arbete där en del var att anlita en ny pr-byrå. Efter en upphandling med fem inblandade byråer föll valet på Story Relations.

– Med Story får vi en bra kombination av två världar. De förstår vikten av värderingsdriven kommunikation och den hållbarhetsagenda som vi vill agera utifrån. De har också insikt i branscher som liknar vår, alltså branscher som konsumenter kan uppfatta som ganska komplexa och stela, och vilken affärskritisk roll kommunikation därför spelar för oss. Med Story får vi ett team som både ser vikten av att kommunicera företagets värderingar och som har erfarenheter som vi värderar, säger Johline Lindholm, PR-ansvarig på Telge Energi.

Story Relations kommer att hjälpa Telge Energi med strategi- och konceptutveckling samt löpande pr-rådgivning.

– Det är grymt när aktörer med muskler och genuin vilja att driva förändring faktiskt också gör något åt saken. Telge Energi vill leda kampen för hållbarhet och den viljan genomsyrar hela organisationen. De har alla förutsättningar att särskilja sig bortom priskrig och hållbarhetsklichéer och vi är så glada över att vara med på denna resa. För oss på Story är detta ett uppdrag som stimulerar oss både intellektuellt och emotionellt, säger Helya Houshmand, VD på Story Relations.



Dela sidan: