Dela sidan:

King har länge jobbat med Svenska Spels olika turspelsprodukter. För ett par veckor sedan belönades de med ett guldägg för sin Eurojackpotkampanj "Man vänjer sig", och nu släpper de ytterligare en kampanj på samma tema. Den här gången lyfter man upp hur kontrasterna mellan hur en lottomiljonär lever ut sina drömmar och hur vi "vanliga" människor gör.

– I de nya filmerna har vi använt oss av det människor faktiskt drömmer om, och det är inte så mycket överdådighet och vräkig lyx som man kan tro, säger Linnéa Gardefjord art director på King. Idag drömmer fler om frihet från den trista vardagen och om att göra något viktigt eller givande.

För Svenska Spels del handlar det om att ta fram kommunikation som målgruppen inte vänder ryggen till.

– I en tid då reklamtröttheten, särskilt för spelreklam, är större än på länge, är det viktigt för oss att göra reklam som människor inte bara tolererar utan även kan tycka om och känna igen sig i, säger Lotta Westerberg, kommunikationsansvarig på Svenska Spel Tur. Vi vill också visa att vinnare faktiskt kan göra bra saker med sin vinst.

Arbetsgrupp:
Kommunikationsansvarig Eurojackpot: Lotta Westerberg
Kundansvarig: Sunit Mehrotra
CD: Frank Hollingworth
Projektledare: Peter Preisler
Produktionsledare: Anna Sjöberg
AD: Linnéa Gardefjord, Emelie Jinhee Johnsson
Copy: Hedvig Hagwall Bruckner
Grafisk formgivare: Calle Cassel
Produktionsbolag: Bleck Film
Regissör: Marcus Svanberg
Fotograf: Johan Palm
Producent: Lars Nordenson
Byråproducent: Markus Ahlm, Colony



Dela sidan: