Dela sidan:

De senaste veckorna har det avgjorts reklamtävlingar på både den svenska och internationella arenan. I fredags kom turen till One Show i New York. För Sverige blev prislistan kort med två byråer som tar hem ett brons var, Ingo och Prime Weber Shandwick, samt Abby Priest som kniper både ett brons och ett silver.

För våra nordiska grannar gick det desto bättre, åtminstone för den Vice-ägda byrån Virtue Nordic som prisades med två guld, ett silver och ett brons för sin "adDRESS_THE FUTURE" för Carlings. 

På den globala sidan går "Best in Show", priset till bästa bidrag alla kategorier, till Wieden+Kennedy Portland för deras uppmärksammade Nikekampanj "Dream Crazy".

Wieden+Kennedy Portland prisas även som årets byrå.

Här är en sammanställning av priserna från kvällen:

Bronze - Abby Priest with Adobe Studios San Francisco "The Lost Typography of Bauhaus" for Adobe in Interactive & Online, Craft - Art Direction
Silver – Abby Priest with Adobe Studios San Francisco "The Lost Typography of Bauhaus" for Adobe in Design, Typeface Design – Design

Bronze - INGO Stockholm "Craft a Western Whopper" for Burger King in Interactive & Online, Gaming - Branded Games
Bronze - Prime Weber Shandwick Stockholm "The Out of Home Project" for Clear Channel in Creative Use of Data - Real-Time
Bronze – Bedow "L'Heptaméron des Gourmets - The World's Most Exclusive Cook" for Nunchi – Design – Printing & Paper Craft
Silver – Happy F&B "Costume Change at the Opera" for GöteborgsOperan – Design – Branding/Logo

Agency of the Year — Wieden+Kennedy Portland
In-house Agency of the Year -- Spotify
Network of the Year — DDB Worldwide
Creative Holding Company of the Year — Omnicom Group
Production Company of the Year — MPC
Client of the Year — Nike



Dela sidan: