Dela sidan:

Igår söndag den 12 april var det Mors dag i stora delar av världen, bland annat i USA, Australien, Brasilien och Kina. Som vanligt var världens varumärken inte sena med att dra nytta av högtiden.

Den amerikanska pannkakskedjan IHOP valde att fira Mors dag på ett minst sagt annorlunda sätt. Under söndagen tweetade varumärket en besynnerlig ultaljudsbild på en livmoder – innehållandes en hög med pannkakor. Det skriver bland annat Adweek

 

 

"If you have pancakes in your tum tum, does that make you a pancake mum mum? Happy Mother's Day to ALL the moms out there!" skriver IHOP på Twitter. 

Tweeten gav omedelbart upphov till en bredd rang reaktioner på sociala medier, där användare uttrycker blandade känslor kring bilden. En del gör sig lustiga över att IHOP verkar tror att en livmoder och en magsäck är samma sak, medan andra poängterar att en ultraljudsbild är någonting väldigt känsligt och menar att det är tondövt av IHOP att göra ett sådant här skämt med tanke på den starkt polariserade amerikanska debatten om aborträtten. Men framför tycker folk att bilden är bisarr och ifrågasätter vad det är IHOP faktiskt vill förmedla med den. 

IHOP har ännu inte kommenterat reaktionerna. 

 



Dela sidan: